Friday 22 June 2018

Kenapa Haqiem Rusli nak bersara?





Salam sejahtera..

Lately ni heboh bila penyanyi yang sedang meningkat naik, Haqiem Rusli, umumkan nak bersara dari industri hiburan. Beliau dikatakan mengalami depresi ketika ini.  wah ayat aku dah mcm reporter teragung bukan? kih kih

persoalannya, adakah ini gimik, propa atau ini betul-betul bukan cobaan...

tak kisah la apa pun alasannya, kita sebagai org luar ni tak layak nak judge bukan2.
contohnya, "bagusla bersara, suara ko pun hauk" , "bajet bagus, poyo", "who are yus"
wah senangnya netizen melemparkan kata-kata makian kan..
cuba korang kena maki mcm tu apa perasaanya.
ala korang baru kene tegur sikit dgn boss dah merempan kat whatsap story, ig story, twitter, post quote kat fb lah... ini contoh lah...

So, di sini aku nak membebel sikit lah pasal ni. aku mengaku yg aku mmg minat dengan budak yg bernama Haqiem Rusli(HR) ni.. aku minat sebab suara dia. jaranglah aku minat penyanyi sebab muka dia.
letak la muka paling helok, tapi kalau suara beshe2 je, sis reject je.. gittuh..
Ok, selain HR, penyanyi lain yg aku minat adalah Hazama dan Akim & Majistret.
Syamel pun minat jugak.. Asfan Shah pun aku minat jugak.. faizal tahir.. eh byk pulak tetiba.. motiff..
hahaha.. ok, yg aku mention ni kategori penyanyi lelaki yer..
kang kata aku pempuan gatal pulak nama jantan semua disebut.. Ya Allah korang tak baik tau.. hahaha

Ok, back to HR.. dikalangan BBNU lain, suara HR antara yg memukau.
Bila dengar tu mcm manly sgt, jejanz sgt suara kau dik.
tapi aku bukanlah minat secara fanatik like menjerit2 nama HR dimana2 sambil pegang banner "Haqiem Rusli is BAE".  No lah.. kalau nampak aku mcm tu kat mana2 mungkin itu adalah roh aku yg tak tenang setelah di tetak oleh laki aku berperangai mcm tu.

The truth is, HR sememangnya artis berbakat. suara dia yang ada "weight" bak kata org2 yang komen kat youtube, selain itu, beberapa lagu yg dia compose sendiri pun berjaya melekat di hati pendengar.
TAPI..... ramai org persoalkan masalah ATTITUDE dik HR nih..
yes, i admit it. HR mmg ada sedikit masalah attitude and PR dimana masalah ini sebenarnya boleh dibendung melalui pengalaman dan pengajaran yg dia dapat hasil kecaman2 dan teguran dari engkorang semua ni.. InsyaAllah kalau HR ambil semua kecaman dan teguran sebagai satu yg positive, tak mustahil dia akan berjaya. Tapi kalau dia masih berperangai sebegini dan ditakuk yg lama, segalanya boleh jadi sia-sia. Sayang sebab HR ada fanbase yang sgt ramai dan kuat.




Akhir kata, naluri aku kuat mengatakan yg HR tak akan berhenti menyayi.. sebab dia ada single yg belum release lagi.. herherher...
tapi kalau betul dia nk bersara pun, aku harap HR keluarkan lah segala mala lagu2 yg dia ada dok peram tu release semua ya, lepas tu bersaralah... kikikikiiii


Pesanan penaja : Jangan kecam tanpa fakta. Buat research sikit pastu kecam lah dengan fakta. 

Semoga berjumpa lagi~~

Sebelum engkorang pergi, layan dulu nih video dik HR nanyi.. all time favourite sis ~





1 comment:

  1. one day my kakak bukak twitter then nampak fans haqiem rusli gadoh ngan fans ismail. first time dengar orang melayu ada fandom war. lol. btw mmg suara haqiem sedap. Waktu first time dgr lagu dia (jatuh bangun) ingatkan org putih punya lagu hahaha.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.